Google is hét beginpunt van bijna alle internetgebruikers. Onderzoek heeft aangewezen dat zelfs 96% van de Nederlanders gebruik maakt van Google. Het is dus van groot belang om zichtbaar te zijn in de zoekresultaten van Google. Google AdWords specialisten kunnen u daarbij een helpende hand bieden.
Wat is Google AdWords?
Via AdWords adverteer je, tegen een bepaalde prijs per klik, in de zoekresultaten van Google. Deze betaalde advertenties staan altijd bovenaan, rechts en onderaan de organische zoekresultaten. In tegenstelling tot de organische zoekresultaten, die tot stand komen door o.a. vakkundige linkbuilding methoden, kun je met AdWords direct hoog in de zoekresultaten komen te staan met uw website.
De voordelen en nadelen
Het grote voordeel is dat u met AdWords direct een hoge positie in de zoekresultaten heeft en daardoor ook direct meer verkeer genereert naar uw website. Meer bezoekers betekent ook meer naamsbekendheid en omzet! Een goede manier dus om naamsbekendheid te geven aan uw organisatie!
Een nadeel van AdWords is dat als u stopt met het investeren van geld, ook uw positie kwijt is. Met o.a. linkbuildingtechnieken komt u in de organische zoekresultaten (niet betaalde) terecht die een langere en duurzame positie behouden. Wie snel wil kiest dus voor AdWords, wie een lange termijn strategie heeft investeert tijd en geld op het gebied van zoekmachineoptimalisatie en linkbuilding.